Wednesday, September 6, 2017

Nanti

Tak sangka,dah dekat setahun arwah pergi tinggalkan kami.
Tak dapat aku bayangkan macam mana tabahnya isteri arwah teruskan hidup sambil membesarkan anak dorang yang baru umur 2tahun.
Everytime dia post dekat fb tentang arwah,mesti tulisan dia yang ceria ceria je.
Dekat 10tahun weh dorang bercinta,kahwin almost 2-3years then suddenly arwah pergi sebab sesak nafas.Tahu kan,mati tu bebila masa je datang.
Kalau dah sampai masa kau kena balik,memang balik la kau selamanya pada  Dia.
Sebak perasaan aku ni sebenarnya.Yela,terfikir berapa lama lagi masa yang aku ada untuk bersama dengan suami aku,anak anak aku,mak ayah aku.
Dan berapa lama lagi masa yang family aku ada untuk temankan aku kat sini?
Aku selalu cakap kat Mr Z,antara kita biarlah aku pergi dulu.
Sebab aku yakin dia mampu tabah dan teruskan hidup tanpa aku.
Tapi aku,aku tak boleh tanpa dia.Allah,banyak kali aku sakiti hati dia.Dia baik layan aku.Apa aku nak,dia usaha turutkan.Aku ni je,cerewet tak tentu pasal.
Kotor skit tak boleh,sepah sikit membebel tak hingat dunia.Ngomel je kerja aku.
Tu belum lagi bab bab kecil hati sebab benda merapu.Cuba tengok isteri arwah tu,hilang tempat bermanja,hilang kawan baik,hilang partner in crime,hilang tempat bersandar.Kau?
Allah masih lagi beri peluang untuk bersama dia,bersama anak anak.tapi kerja kau merempan je,merungut bukan bukan.
Bersyukur banyak banyak,gunakan kesempatan yang ada untuk berkasih sayang.create kenangan,bagitahu dia hari hari yang kau sayang dia,minta maaf aje bila dah buat salah.
Takyah mekak mekak marah dia kalau dia buat silap macamkan kau maksum sangat tak ada dosa.Beringat sikit weh sebelum semuanya jadi kenangan.




Allah,please Ya Allah.Berikan masa lagi padaku,pada mereka yang kukasihi untuk bersama lagi  dan berkasih sayang...

No comments: