Tuesday, March 19, 2013

sayangku qaiser zaidy

Semenjak benti keje ni aku ambik upah jaga anak org..buat masa skg aku jaga 2bradik..yang sulung umur nak masuk 3 dan yng kecik bru 2bulan..ari pertama sumenya nmpak ok sbb dd pun ada kt umah so bolehla dia lyn qai smntars aku jg 2brdik td..tp aku nmpk dan dpt rasakan..walaupun qai nmpak gmbira sbb ada kwan..tp dri mata qai mcm ada sikit cmburu..aku tgk qai mcm kdekut skit dgn mainan dia..apa kakak tu pegang itulah yg dirampasnya padahal dia xheran pun dgn brg tu sblum ni..qai mula cranky bila dia nmpak aku kendong sikecik..tp sbb papa dia ada dia beralahlah jugak..


Arini dd da mula keja balik..aku jga budak2 tu mcm ari yg sblumnya..yang kakak tu pun da pandai nak amuk billa apa yg dia nak qai amik..aku paham..budak2 bgaduh tu biasa..lama aku perhati..aku tersedar yg sbnarnya qai bkn nk sgt brg2 tu..tp dia sbnrnya brusaha nak raih perhatian aku..dia nak aku sntiasa dgn dia..kdg masih si baby tgh myusu masa tu gakla dia dtg aku smbil merengek suh aku letk bby..nanti bila si kakak tu nak bmanja qai lak cpt2 duduk kat riba aku..sumpah aku sedihvtgok qai cmni..

Petang td masa qai tdo si bby menangis..aku angkat dr buai dn baringkn sebelah dia..sambil tu aku bgurau n acah2 sikecik td..aku tau qai tgh nyenyak tdo..jarang sgt dia tjaga unless klu dia nak air..tiba2 qak bgn merengek2 tak bg aku main dgn bby..pastu dia ttdo blk..haiih..ksian sgt..part yg paling aku terasa bila mahgrib td..aku nk suap dia n si kakak mkn..kakak mkn agak byk..tp qai dua sudu je..pastu budak2 pun blk..aku duk kat balkoni kjab lepaskan lelah..tetiba aku dgr qai jerit2 pggil aku Mama..mama! aku pegi kat dia tanya qai knapa?mama kan ada kt sini..terus dia peluk sambil placing kpala kat bahu aku..dapat aku rasakan..betapa rindunya dia kat aku mama yg xjemu2 mlyan kerenah dzn permintaan dia slamani..aku sedar qai terabai smnjak aku mgsuh ank org..


Aku ajak qai msuk bilik n psgkn cd upin ipin dia..pastu aku mandi dan siapkn smkuk bubur nasi utk qai..klu td cuma 2sudu tp skjb td 1mgkuk stgh qai mkn sambil mlyn upin ipin dia..aku tahu qai rindukan belaian dan layanan aku mamanya..aku sedar qai sedih tgok aku melayan ank2 yg aku asuh..dan prbuatan qai yg mbuat aku marah sbnarnya adalah ekspresi qai..prasaan qai yg mbrontak tp dizahirkan mlalui cara dia yg tsdiri..dia xtau nak ckp jd aku phm itu caranya..

ntahla..aku xpasti smpi bila kdaan akn terus cmni..aku memndam rasa..aku terluka bila ati qai tguris..aku harap sgt qai phm yg aku buat cmni untuk bntu ekonomi kami..akuxsygkn qai dunia akhirat..dialah anugerah trindah utk aku..sabarlah qai..cinta mama utk qai sentiasa mewangi slamanya slgi hayat mama dikandung bdn dan saat jasad mama hancur ditelan bumi..qai yg tristimewa dan xda sapa yg bole mgntikan tmpat qai d hati mama..qai doakanlah agar kita
 dkurniakan rezeki yng mlimpah..insyaallah..andai saat itu dtg..mama ak kpunyaan qai seorg mcm yg qai idamkn selamanyaa..slamat mlm sayangku..mimpikn hal yg indah..moga esok qai akn bgun dgn syuman berhias lesung pipit seperti slalu..seperti duu..

No comments: