Thursday, June 24, 2010

Side Mirror dan driver sengal!!

Semalam lepas habis kerja Dd ambil terus pergi melawat Desa Idaman....Syukur semuanya ok,dan tak sabar juga nak pindah.Tapi serius,management sini memang strict sangat.Nanti aku cerita k.So on the way balik aku pun happy2 la kan makan goreng pisang,keropok lekor..Kata lapar,haruslah makan tak sedar diri huhu...Nak jadikan cerita,berhentilah kat satu jalan.Ye la,lampu merah kan?takkan nak sondol lak montot kereta depan,naya jer..Sebelah kiri jalan pula macam jalan liku kecil la(ntah betul tidak ayat aku ni!),sangatlah kecil ok,minimum gila space dia..adalah bas mini gila yang selamba je lalu jalan tu laju2 dan sikit lagi montot dia nak langgar pintu kereta depan aku!bedebar shayer tau!Siap cakap lagi bas ni gila,tak fikir nyawa orang lain...etc...Aku ni kan jenis cakap lepas,dengan selambanya aku cakap kat DD,"Yang,sempit gila kan jalan ni,ntah2 jab gi side mirror kita pun kene sondol,"3 saat selepas aku selesaikan ayat tu....tiba2 datang lori bawa gas tu dengan semangatnya jalan laju2 langgar side mirror kereta aku dan berlalu pergi!Fine!Cermin aku terlipat rapat ke dinding kereta,cat lori tu siap melekat2 + calar2 lagi!weyh.....aku pakai kereta ni tak sampai 2 bulan ok!!!!Aku punya menjerit sampai pakcik bawa motor lalu sebelah pun boleh berhenti tau!Apa lagi,Dd pun start lah hon bagai nak gila siap potong lane bagai kejar lori gila tu la..kejar punya kejar ditambah dengan hon bagai semua lori tu pun berhenti...Driver tu pun turun dan...

Driver:Sorry abang,kakak...saya tadak perasan sudah langgar u punya side mirror...
Dd:U bawak lori macam mana...tengok apa sudah jadi sama ini mirror...
Driver:Mintak maaf abang,tapi nasib baik tadak kena u punya pintu ka,lain tempat ka....

Kalau korang kat tempat aku tak ke rasa cam nak cepuk je muka driver ni???????dah la kau langgar aku,siap boleh cakap camtu lagi????????
pastu dd pun check la cermin tu semua,lap2 sikit lepas tu dia bagi nasihat jadi pemandu berhemah then suruh driver tu pergi..Serius hati aku terbakar.....Korang tahu tak...aku dengan DD punyalah ikat perut semata2 nak bayar down payment kereta tu...rasa macam nak nangis bila jadi camtu...moody jugak lah malam tadi sebab asyik teringat side mirror..

so kawan2...pengajaran dari cerita di atas ialah..jangan cakap sembarangan nanti menyesal tak sudah macam aku!

p/s:

Cian side mirror shayer....... :(

No comments: