Monday, June 7, 2010

hipokrit,hasad dengki,iri hati adalah makanan rohani manusia pada saat ini

Pernah tak korang rasa cam nak sangat cakap sesuatu....terlalu sangat......tapi tak terkeluar...
macam tertahan-tahan..seolah-olah tak mampu mencari perkataan sesuai untuk menzahirkan perasaan kita pada masa tu..itulah yang aku rasa kebelakangan ni..aku juga macam orang lain,ada rasa marah..kecil hati...terasa hati...etc..kadang2 perasaaan sendiri terabai semata2 nak jaga hati dan perasaan orang lain dan akhirnya siapa yang sentap balik di penghujung cerita?
akulah balik kan.....kadang2 nak je aku menjerit meluahkan apa yang terbuku di hati...kadang2 tu aku luahkan pada Dd,tapi belum sempat habis aku biarkan persoalan tu tergantung tanpa penyelesaian..bila aku tengok muka Dd yang kepenatan,aku jadi tak sampai hati nak teruskan sesi luahan tu,dan kadang2 respon dia macam tak seberapa..serius kadang2 aku rasa terluka...
tapi apa daya diri ni..kerana sayang aku tak sanggup mendesak Dd...Aku bosan dengan keadaan sekeliling...aku bosan dengan segalanya!!Orang2 yang plastik....hipokrit...berpura2....dengki..mengambil kesempatan....come on la!nak je aku lari dari segala tipu daya ni...semua tu terjadi dalam dunia kecil aku...kat atas bumi ni banyak lagi orang camtu kan??!aku rasa sunyi dengan hidup ni...terasa segalanya kaku dan membeku..aku inginkan kehidupan yang tenang..menyayangi dan disayangi tanpa perlu menjadi hipokrit...menerima seadanya tanpa iri hati dan hasad dengki...seandainya hanya aku yang menginginkan kehidupan begini,tanpa bersatu hati dengan insan2 yang bertangungjawab mampukah direalisasikan?atau mungkin impian ini hanya termampu kusimpan kemas dan dibawa hingga ke mati?entahlah....

No comments: